sobota 4. června 2016

Rudý šál překvapí napětím...

Od americké spisovatelky Nory Robertsové jsem (navzdory tomu, že napsala desítky knih) dosud nic nečetla. A zřejmě by se to hned tak nezměnilo, kdybych nepotkala Rodaw, v jejíž rodině je tahle paní velice oblíbená. Protože jsem shodou okolností svého času zhlédla videorecenzi právě na tento román, a protože jsem zase jednou cítila, že potřebuju změnu, volba padla právě na tuto knížku. A rozhodně nelituji... 

Když jsem po dočtení Rudého šálu pokoušela o Noře Robertsové něco zjistit, zaujalo mě několik věcí. Zaprvé - její oficiální stránky jsou moc hezké. Zadruhé - pochází z pěti dětí. Za třetí - s druhým manželem (kterého poznala, když jí přišel smontovat knihovnu) si otevřeli společné knihkupectví... 


Ale zpátky ke knize...

Hlavní hrdinkou Rudého šálu je Fiona - toho času cvičitelka psů. Před několika lety přežila útok sériového vraha a dokonce ho pomohla usvědčit. George Perry je díky tomu pod zámkem - ale někdo se po letech rozhodl jít v jeho šlépějích. Někdo zabíjí mladé sportovně založené ženy a dívky, které posléze zahrabává do mělkého hrobu stovky kilometrů od jejich bydliště. Někdo jde po krku Fioně... aby dokončil to, co se jeho předchůdci nepovedlo... 

Musím přiznat, že k Rudému šálu jsem navzdory všem ovacím přistupovala s nedůvěrou - zbytečně. :-) Ukázalo se totiž, že je to naprosto skvělá kniha, ve které nic nechybí, ani nepřebývá. Román mě zcela  pohltil  - četla jsem i na záchodě. 
Příběh v sobě skrývá notnou dávku napětí, ale i lásky a díky Fionině povolání si na své přijdou také pejskaři. Je to velice svižně napsané a stránky Vám budou ubíhat jedna za druhou. Všechno vyvrcholí až v samotném závěru - do poslední chvíle tak budete v napětí, jak to vlastně s Fionou dopadne. 

Pokud jde o mě, Rudý šál všem maximálně doporučuji. Přečíst si ho mohou i ti z Vás, kteří jsou jako já a "neradi se bojí." Scény, ve kterých je násilí a mučení, jsou tu dle mého soudu napsány velice vkusně a stopy na Vaší psychice určitě nezanechají. Navíc se tu kromě honičky oběť vs. pachatel řeší i vztahy - takže skutečně pro každého něco.

Z Rudého šálu jsem naprosto nadšená a dávám mu plný počet. Myslím si, že pokud se chystáte někam na dovolenou, do svých letních plánů byste stoprocentně měli zařadit i tuto knihu. Postará se Vám o velice příjemný večer a věřte mi, že s hlavními protagonisty se budete loučit jen neradi...

Název: Rudý šál
Autor: Nora Robertsová 
Přeložila: Eva Konečná 
Vydalo nakladatelství: Alpress - edice Klokan 
Rok vydání: 2014
Počet stran: 352
Hodnocení: 100 % 

3 komentáře:

  1. Podařená recenze. Paní Robertsovou asi do seznamu na čtení nezařadím, ale zase nic není úplně vyloučeno :)
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. noru sleduji už léta,a i když od ní znám i lepší knihy,tahle byla překvapivě hodně dobrá!moc se mi líbila,a vřele doporučuji !!

    OdpovědětVymazat