pátek 29. července 2016

Dům U Tří borovic nebudete chtít opustit...


Znáte Sabinku z Knižní kavárny u Nely? Já ano! :-) Má dva úžasné blogy (z nichž jeden je knižní...), dva youtube kanály, eshop s dětským oblečením, dva psy, manžela a malou dcerku - musím říct, že ji neskutečně obdivuju! :-) Právě Sabča mě nakopla k tomu, že je načase přečíst si zase jednou něco z českých luhů a hájů - natočila totiž video Mé oblíbené ČESKÉ autorky (Odkaz na něj najdete ZDE). Po jeho zhlédnutí mě napadlo, že já jsem s tuzemskou produkcí vlastně taky docela na štíru a dostala jsem chuť to změnit. No... takže jsem sáhla po knize Dům U Tří borovic od Hany Marie Körnerové. Nenechte se mýlit jménem - Körnerová je Česka jako poleno. Narodila se v Litoměřicích, původním povoláním je zdravotní sestřička a napsala už celou řadu románů...

Román Dům U Tří borovic čtenáře zavede do Francie na konci 19. století. Hlavní hrdinka Alžběta je sirotek a žije na statku, kde její teta Beatrice pracuje jako hospodyně. Přestože Alžběta je především děvečka, dostane se jí slušného vzdělání a (vzhledem k jejímu postavení) i jistých privilegií. Jak Alžběta vyrůstá, je stále podobnější dceři zdejšího hraběte - a právě to naruší její dosud poklidný život. Zcela nečekaně se totiž dvacetiletá dívka dozvídá, že je ve skutečnosti nemanželskou dcerou hrabětova mladšího bratra, který se svého času zapletl se služkou a později padl kdesi v cizině...

Než ale hraběcí rodina stihne Alžbětu "odklidit" do Ameriky, aby nápadná podoba nevzbuzovala mezi lidmi pohoršení a dohady, je nucena statek prodat... a nový majitel má s Alžbětou zcela jiné (a ne právě čestné) úmysly... 

Dívka je nakonec nucena uprchnout. Azyl najde na odlehlém statku U Tří borovic a zdá se, že teď už bude jen dobře. Je to však jen zdání... 

Musím říct, že ke knize Dům U Tří borovic jsem zprvu přistupovala s velkou nedůvěrou. Obálka mě nezaujala a historické romány téměř nečtu. "Nahlodaly" mě Rodaw z Knihánkova s Verunkou z Knihy jako sen - obě totiž tento román chválily ve svých videích. Naplno mě přesvědčila Databáze knih - Dům U Tří borovic tu má hodnocení  neuvěřitelných 90 %. 

Teď, po dočtení, mohu říct jediné - hluboce se před paní Körnerovou skláním. Román je velice čtivý, svižný a napínavý. Získal si mě od první stránky a přiznám se, že jsem si doslova "kradla" chvilky na čtení - četla jsem ho všude, kde se dalo. 

Přestože se román odehrává v minulosti, historické reálie tady nejsou a tak si Dům U Tří borovic může přečíst naprosto kdokoliv. Ačkoliv jsem knihu ze začátku považovala za lehce předvídatelnou, v závěru mě hodně překvapila a úplné rozuzlení si autorka nechala až na samotný závěr. 

Dům U Tří borovic je velice dobře napsaná knížka, ideální (nejen) na léto. Ocení ho milovníci romantických příběhů i ti, kteří mají rádi dobře promyšlené a uvěřitelné romány. Alžbětu jsem si, coby hlavní hrdinku, naprosto zamilovala - byla čestná a odvážná, dokázala si poradit v každé situaci. 

Když to shrnu, Dům U Tří borovic se mi moc líbil. Je tady hodně lásky a romantiky, ale ve stejné míře i napětí a nenávist - knížka je velice dobře vyvážená. 

Je to knížka strhující, ale zároveň knížka, u které si parádně odpočinete. 

Doporučuji!

Název: Dům U Tří borovic 
Autor: Hana Marie Körnerová 
Vydalo nakladatelství: Ikar 
Rok vydání: 2011
Počet stran: 304
Hodnocení: 100 %



1 komentář:

  1. Děkuji za laskavá slova a krásné hodnocení. To autora vždycky potěší a hned se mu píše s větší chutí. Srdečně zdravím HMK

    OdpovědětVymazat