pondělí 20. března 2017

Sedmilhářkám budete věřit...


Australanku Liane Moriarty mám ve své knihovně kompletní - dosud jí u nás vyšlo 5 knížek. Jako třetí se na pultech objevily Sedmilhářky. Knížka s krásnou obálkou a s plackou označující "světový bestseller." Upřímně říkám, že jsem byla zvědavá. Vím totiž, že Liane psát umí - z její prvotiny nazvané "Manželovo tajemství" jsem byla nadšená. Druhý román v pořadí ("Na co Alice zapomněla") mě už ale tak neoslovil, takže Sedmilhářkám jsem dávala šanci "padesát na padesát." Ptáte se, jak to dopadlo? Je to jednoduché a prosté - Sedmilhářky jsou úžasné! Liane umí. 




Kniha je o třech kamarádkách, které jsou sice každá úplně jiná, ale přesto mají společného víc, než byste čekali. 

Jane je v malém městečku na pobřeží nová a z trojice je nejmladší. Je to svobodná matka a svého syna Ziggyho nadevše miluje. Věří, že v novém bydlišti začnou společně život, který bude fajn. I bez táty. 

Madeline - z trojice moje favoritka. Impulzivní, bezmezně upřímná a vždy ochotná pomoci. Jenže ač ostatním pomáhá, co jí síly stačí, sama sobě pomoci neumí. Ono vyrovnat se s tím, že si po letech Váš exmanžel vzpomene na společného potomka a začne Vám fušovat do výchovy, není žádná sranda. 

A konečně Celeste - tajuplná kráska s výstavním domem, výstavním manželem a výstavními dětmi. Může sníst na co přijde a přitom je stále stejně ultraštíhlá. Nemá nouzi o peníze. Nemá problémy s manželem, ani s dětmi. Ale je skutečně šťastná? 

Tři hrdinky, tři skvěle propojené příběhy a dě,j který má spád a šťávu - to jsou dle mého Sedmilhářky. Knížka mě nadchla - už po první kapitole jsem byla zcela ponořena do děje. Liane měla všechno dokonale promyšlené - je znát, že příběh rozhodně nevařila z vody. Román krásně gradoval - čím víc jsme se blížili k závěru, tím napnutější jsem byla. 

Sedmilhářky jsou psychologický román pro ženy, závěr ovšem zavání thrillerem. Posledních padesát stran jsem přečetla doslova na jeden zátah, přičemž jsem se nezříkala ani toho, číst na záchodě (což mi normálně připadá vůči knihám nefér...). Výborná knížka, kterou prostě nebylo možné odložit. 

Takže když to shrnu: Sedmilhářky rozhodně doporučuji! Máte-li chuť na nějaký opravdu dobře napsaný příběh s napínavým rozuzlením, zkuste je. Domnívám se, že tato kniha je sázka na jistotu a ač se obvykle k přečteným titulům nevracím, v tomto případě ráda časem udělám výjimku. 

Název: Sedmilhářky
Autor: Liane Moriarty 
Přeložila: Šárka Kadlecová
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2015
Počet stran: 440
Hodnocení: 100 %

Žádné komentáře:

Okomentovat