pondělí 29. května 2017

Chybějící díl je o hledání sebe sama...

O knize Chybějící díl, kterou napsala americká spisovatelka Marjorie Celona, jsem toho věděla jen minimum. Vzpomínám si, že mě tenhle román svého času zaujal v edičním plánu Mladé fronty, ale známe to všichni - knížek, které Vás zaujmou, jsou prostě mraky. Pak jsem se doslechla, že je Chybějící díl k dostání v Levných knihách a než jsem se tam stačila vypravit, objevil se i v naší městské knihovně... 



Takže jsem si ho s chutí vypůjčila, a (aniž bych měla jakákoliv očekávání) dala se do čtení. Výsledek? Milé překvápko! Nic převratného se sice nekonalo, ale na druhou stranu - rozhodně knížka, která stojí za přečtení a která by (s trochou štěstí a lepší reklamy) ani v Levných knihách skončit nemusela...

Hlavní hrdinkou je dívka Shannon, kterou matka bezprostředně po narození položí před dveře místní YMCY a zmizí neznámo kam. Pěstounské rodiny si opuštěné děvčátko předávají jako horký brambor a i když Shannon nakonec narazí na trvalý domov, nepřestává toužit po vlastní matce a rodině. Jenže dá se vypátrat někdo, o kom nevíte zhola nic? Můžete najít někoho na základě popisu očitého svědka v novinovém článku? 

A i kdyby se Vám to přece jen (nějakým zázrakem) podařilo... co se tím vyřeší? Není nakonec lepší nevědět? 

V knize najdete dvě časové roviny - příběh Shannon (současnost) a příběh její matky Yuly, která popisuje, co jí k tomu, že se vlastního dítěte dobrovolně vzdala, vedlo. 

Knížka je velice pěkná, a když si zvyknete na styl psaní, je také čtivá a zajímavá. Protože jsem sama vyrůstala s nevlastním tátou  (a podstatnou část dospívání mi vrtalo hlavou jaký je asi ten vlastní), bylo mi téma velice blízké. Shannon je uvěřitelná hrdinka, jejíž pocity autorka skvěle popsala. 

Od Chybějícího dílu nečekejte žádnou trapnou slátaninu s happy endem na závěr. Je to velice syrový, ale také poutavý příběh, jeden z těch, nad kterými budete po dočtení ještě dlouho uvažovat. 

Chybějící díl je kniha, která dokazuje, že nic v životě není černé nebo bílé. Každá mince má dvě strany. Odsuzovat někoho jen proto, že se nezachoval tak, jak si myslíte, že byste se zachovali Vy, je pošetilost. Příběh Yuly Vás o tom přesvědčí. 

Když to shrnu, za mě Chybějící díl určitě ano. Čtení jsem si užila, knížka mě zajímala a autorka mě po každé kapitole nutila pokračovat ve čtení. Příběh je velice dojemný a zároveň drsný, autorka nic nepřikrášluje. Jsou tu drogy, sex, násilí. Není to rozhodně knížka pro puritány. Je to knížka pro lidi, kteří už vědí, že život se s nikým nemazlí a dokáže být i zlý. 

Doporučuju! 

Název: Chybějící díl 
Autor: Marjorie Celona 
Přeložila: Jana Hejná 
Vydalo nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2014
Počet stran: 288
Hodnocení: 80 %




Žádné komentáře:

Okomentovat