neděle 16. července 2017

Sběratelka parfémů voní minulostí, strhne a dokáže dojmout...

Sběratelku parfémů jsem poprvé zaregistrovala na blogu Knižní kavárna u Nely, který vede Sabinka Huřťáková. Určitě její blog i youtube videa znáte. Pokud ne, doporučuji začít Sabču sledovat. Je to velice inspirativní knihomolka a máma dvou malých prcků, ze které by si měli vzít příklad všichni věčně nestíhající. Odkaz na Sabčin blog najdete ZDE
Sabča Sběratelku parfémů zrecenzovala a nafotila tak krásně, že se mi knížka vryla do paměti, přestože o produkci nakladatelství Metafora se běžně příliš nezajímám. Když jsem pak tento román zahlédla v naší městské knihovně, na poličce novinek, neváhala jsem...



Knížka se odehrává ve dvou časových liniích, z nichž ta současná začíná v Londýně v roce 1955. Hlavní hrdinkou příběhu je poměrně čerstvě vdaná Grace, o jejímž životě by se dalo říct ledacos, jen ne to, že je šťastný. Ukazuje se totiž, že manžel, který Grace před svatbou zbožňoval, a kterého jí záviděly takřka všechny kamarádky, má dvě tváře. A ta druhá se Grace vůbec nelíbí... 

Když Grace v došlé poště najde dopis z pařížské právnické kanceláře, který ji informuje o tom, že je dědičkou jisté Evy d´ Orseové, v podstatě se jí uleví. Neplánovanou cestu do jiné země si dlouho nerozmýšlí. Vydává se na ni bez manžela - koneckonců o nic nejde. Grace totiž o žádné Evě d´ Orseové jaktěživ neslyšela. Buď jde o omyl, anebo o nějakou zapomenutou přítelkyni rodičů. Ať tak či onak, Grace je rozhodnutá dopátrat se pravdy a užít si hezký výlet...

Jak už asi tušíte, v linii, která se odehrává v minulosti, sledujeme životní příběh Evy d´ Orseové. 

Musím říct, že tato kniha je velice krásná a jsem Sabince nesmírně vděčná za to, že mě na ni upozornila. Kathleen Tesarové se podařilo stvořit chytlavý, čtivý a místy i překvapivý příběh. Některé souvislosti jsem sice odhadla už v polovině knihy, ale románu to na atraktivitě nijak neubralo. Sběratelka parfémů je knížka, která mě doslova nutila těšit se na čtení a kterou jsem brala do ruky v každé volné chvíli. Příběh nemá žádná hluchá místa, plyne hladce a čte se rychle. 

Autorka skvěle zachytila dobovou atmosféru a nakladatelství Metafora si zaslouží pochvalu za překrásnou obálku. 

Sběratelka parfémů je román, který rozhodně doporučuji. Je to román plný tajemství, překvapení a šarmu. Román, který začnete číst... a hned tak neodložíte. Příběh je velice přesvědčivý, je znát, že autorka měla všechno dokonale promyšlené. Hlavním postavám jsem věřila každé slovo a s napětím žila jejich životy. Určitě mi dáte za pravdu, když napíši, že toto dokáže jen skutečně dobrá kniha. 

Když to shrnu, román Sběratelka parfémů se určitě bude líbit. Doporučuji i náročnějším čtenářkám. Sto procent - zcela zaslouženě. 

Název: Sběratelka parfémů
Autor: Kathleen Tessarová 
Přeložila: Drahomíra Michnová
Vydalo nakladatelství: Metafora
Rok vydání: 2016
Počet stran: 317
Hodnocení: 100 % 

Žádné komentáře:

Okomentovat