sobota 5. srpna 2017

Moře Radky Třeštíkové je plné žalu, ale také síly a odvahy...


Radky Třeštíkové je teď všude plno, ale to určitě víte. Co ovšem možná nevíte, je to, že Radka Třeštíková původně pracovala jako právnička. Práva má dokonce vystudována na Univerzitě Karlově, takže žádná ulejvárna... 
Já tuhle holku začala číst ještě v době, kdy ji moc nikdo neznal. Její prvotinu "Dobře mi tak" jsem měla doma asi dva dny po tom, co vyšla. A ač jsem si pak s nadšením koupila "To prší moře" a "Bábovky," už jsem Třeštíkovou víc nečetla. Tak nějak se mi zdálo , že je "přetřeštíkováno."

Pak jsem na youtube narazila na video, ve kterém Radka popisuje, co ji k napsání knihy "To prší moře" vedlo, a její povídání mi bylo tak sympatické, že jsem se do knihy okamžitě pustila... a víte co? Maximálně splnila moje očekávání. Našla jsem v ní všechno, co jsem hledala. Každý ovšem nadšený nebude - tahle knížka je totiž plná deprese, bolesti a smutku.

Hlavní hrdinkou románu To prší moře je dvacetiletá Hanka. Ve svém věku by si měla užívat života a nadšeně spřádat plány do budoucna - nedělá ovšem ani jedno. Namísto toho tajně miluje svého nevlastního staršího bratra (který ovšem její city neopětuje) a postupem času tragicky přijde o oba rodiče. Jediný, kdo Hance zbývá, je babička Zora z tátovy strany, kterou ovšem dívka považuje za podivínku a nemá ji ráda...

V románu "To prší moře" sledujeme Hančinu cestu z absolutního dna na dno o něco méně hluboké. A není to cesta jednoduchá. Je to cesta plná překážek a překonávání sebe sama - s nejistým výsledkem.

Román To prší moře je výborně napsaná, čtivá knížka, ve které najdete řadu inspirativních myšlenek. Je to knížka plná emocí a pro čtenáře i překvapení. Za zmínku určitě stojí také to, že Radka Třeštíková výborně vykreslila všechny hlavní postavy - Hance jsem držela palečky a do úplného konce.

To prší moře je román, který určitě doporučuju. Naplno ho ale dle mého soudu ocení jen ti, kteří v životě už někoho opravdu milovaného nadobro ztratili a museli se s tím nějakým způsobem vyrovnat.

V mém případě je taková ztráta velmi čerstvá a musím říct, že v jednání a pocitech Hanky jsem často viděla sebe samu.

Když to shrnu, To prší moře rozhodně stojí za přečtení. Je to román, který ve Vaší knihovně určitě jen tak nezapadne.

Název: To prší moře
Autor: Radka Třeštíková
Vydalo nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2015
Počet stran: 376
Hodnocení: 100 %

1 komentář: