sobota 28. října 2017

Gutta z Bubnu - žena, na kterou nikdy nezapomenete...


Román Gutta z Bubnu, prvotina české autorky Anny Beatrix Bártové, mi doma ležel něco přes rok. A víte co? Vůbec nechápu, proč jsem ho tady tak dlouho "sušila." Je totiž skvělý a určitě zaujme široké spektrum čtenářů - i těch nejnáročnějších. Protože o autorce vím, že vystudovala historii, tak trochu jsem se bála, že Gutta bude "moc vědecká," ale všechny moje obavy se záhy ukázaly jako naprosto zbytečné. Román Gutta z Bubnu je totiž báječný a vyniká spoustou zvratů i skvěle vykreslenou dobovou atmosférou...


Jak už název napovídá, hlavní hrdinkou je mladá šlechtična Gutta, se kterou se potkáváme ve chvíli, kdy uzavře sňatek s tajemným šlechticem Evanem. Píši s tajemným, protože Gutta svého nastávajícího nikdy předtím neviděla - svatba proběhla v zastoupení. Mladá žena se plna očekávání vydává s manželovou družinou na jeho hrad Buben, a doufá při tom, že na ni čeká krásný, vzdělaný a ohleduplný muž, do kterého se brzy zamiluje...

Realita je ovšem někde jinde. Evan sice rozhodně nepatří k nejošklivějším, ale vede velice zhýralý, zahálčivý život a jeho sídlo povážlivě chátrá. Přesto se chvíli zdá, že má Gutta šanci na relativně spokojené manželství. Když otěhotní, situace mezi manželi se vylepší... ovšem jen do chvíle, než se Guttě narodí dcera Jitka. Rozzuřený Evan se navzdory sněhové vánici jede uklidnit do lesa a zřítí se ze srázu. Od jisté smrti ho zachrání záhadná Liana...

Román Gutta z Bubnu nemohu hodnotit jinak, než-li superlativy. Přestože jsem ke knížce přistupovala s obavami, od prvních stránek mě nadchla. Je napsaná velice čtivě a svižně, stránky Vám budou ubíhat jedna za druhou. Jak už jsem zmínila v úvodu, zvraty autorka rozhodně nešetřila a měla je perfektně načasované - vždycky na chvíli, kdy jsem to rozhodně nečekala. 

Gutta z Bubnu je román plný emocí a překvapení, román, který budete odkládat jen těžko a velmi neradi. Přestože není nijak rozvláčný a popisný, Anně B. Bártové se podařilo skvěle vykreslit reálie tehdejší doby. Všechno uvidíte před sebou, postavy Vám ožijí před očima. 

Závěr knihy byl pro mě šokující a takový, jako kniha celá - naprosto nevyzpytatelný. Po dočtení se mi chtělo plakat a tlouct hlavou do zdi. Několik dní jsem se ani nesnažila vybrat si ke čtení jinou knihu - tak moc mě Gutta zasáhla. 

Když to shrnu, román Gutta z Bubnu rozhodně doporučuji! Za mě nejvyšší možné hodnocení, chce-li pět hvězdiček z pěti. Úžasné čtení pro milovníky historických románů a dechberoucích příběhů bez hluchých míst. 

Román Gutta z Bubnu si můžete koupit ZDE

Název: Gutta z Bubnu 
Autor: Anna Beatrix Bártová 
Vydalo nakladatelství: Nová forma
Rok vydání: 2015
Počet stran: 326
Hodnocení: 100 %




1 komentář: