středa 3. ledna 2018

Jedno velké knižní zklamání má název Až budu bez tebe...

Na román Až budu bez Tebe jsem se těšila celé loňské léto. Uznejte sami... ta obálka! Úplně z ní cítím slanou vůni moře a sluneční žár... 

Nicméně knížka na mě nakonec čekala na poličce až do podzimu. A víte co? Možná trochu lituju, že tam na mne nečeká do teď. Mohla bych se na ni totiž těšit a věřit, že bude skvělá. Protože "už ji mám za sebou," vím, že skvělá rozhodně není. Bohužel. Potenciál ovšem v každém případě má a určitě se najdou čtenářky, které nadchne. Jen nesmíte čekat příliš. Tenhle román totiž vyžaduje čas a trpělivost... 


Hlavní hrdiny tu máme hned dva. Lila je právnička, která se zabývá životním prostředím, ráda dělá bláznivé věci a miluje adrenalin. Snaží se žít tak, jako by každý den měl být jejím posledním. Callum je konzervativní manažer, který je sice se svým životem všechno možné, jen ne spokojený, ale zároveň je líný ho jakkoliv měnit. Tito dva naprosto odlišní lidé se jednoho dne potkají cestou z práce a shodou náhod se dají do řeči. A ano... ač se to zdá zprvu nepravděpodobné, začne mezi nimi vznikat přátelství. Dokonce mnohem hlubší, než by se na první pohled zdálo. Lila ale skrývá jedno děsivé tajemství...

Román Až budu bez Tebe Vás možná překvapí formou, jakou je napsaný - kapitoly totiž střídavě vyprávějí oba hlavní aktéři, což knize dodává patřičný šmrnc. Připravte se ale na poněkud vlažný začátek. Na to, že je kniha relativně tenká (jen něco málo přes tři sta stran), autorka si dává s hlavní zápletkou opravdu načas. Děj se "naplno rozjede" až ve druhé polovině románu a otázkou zůstává, zda vydržíte čekat. 

Pokud to zvládnete, čeká na Vás velice emotivní, dechberoucí příběh, který je plný překvapivých zvratů. Posledních padesát stran jsem byla nucena přečíst doslova na jeden zátah - knihu totiž nebylo možné odložit. A i když to nerada přiznávám, na konci mi i slza ukápla... 

Nicméně celkově knihu hodnotím relativně nízko, protože první polovina knihy mě opravdu nebavila a ke čtení jsem se musela dosti přemlouvat. Připadalo mi, jako by autorka neměla příběh dostatečně promyšlený a celou první část se rozhodovala, co vlastně s hlavními hrdiny udělá. Začátek je zbytečně zdlouhavý, zatímco v druhé polovině knihy je napětí až moc. 

Román Až budu bez Tebe za sebe rozhodně doporučit nemohu, ale pokud Vás láká, určitě ho zkuste a udělejte si vlastní názor. Úplný propadák to totiž také není, příběh jako takový ve Vás určitě něco zanechá. 

Název: Až budu bez tebe
Autor: Kelly Rimmerová 
Přeložila: Ivana Nuhlíčková 
Vydalo nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2017
Počet stran: 336
Hodnocení: 65 % 



Žádné komentáře:

Okomentovat