sobota 13. ledna 2018

Moje (nejen) knižní předsevzetí pro rok 2018

Milí přátelé! 


Začátek nového roku je kromě jiného také příležitostí, vytyčit si nějaká předsevzetí. Obvykle to nedělám, ale tentokrát jsem se rozhodla to změnit a ráda se s Vámi o své cíle podělím. Třeba Vás inspiruji... :-) 


Nečekejte ovšem nějaká ta typická ve stylu "zhubnu" nebo "přestanu kouřit." Cigaretu jsem v ústech jaktěživa neměla a co se hubnutí týče... ve svých osmadvaceti letech už vím, že diety jako takové jsou dlouhodobě neúčinné. Minimálně u mě... :-) Čím víc si totiž něco zakazuji, tím větší na to mám chuť. Takže sázím na pohyb. A upřímně... s naším pejskem je to snadné. :-) Ač mu letos bude už deset let, takže je to již pán v letech, v dlouhých procházkách si libuje a dožaduje se jich každý den hned několikrát. :-) Takže se s přítelem střídáme v zájmu zachování vlastního psychického zdraví. :-) 

Nicméně přesto se našlo pár bodů, kterých bych se v následujících dvanácti měsících ráda držela. Jsou to tyhle: 

1. Být k mému milovanému muži hodnější, milejší a laskavější. Netlačit ho do kouta, nerozhodovat za něj a VŽDY se zeptat na jeho názor! 

Tento bod mám na svém seznamu jako první a to z jednoho prostého důvodu - je totiž pro mě ze všech nejdůležitější. Ač na to možná nevypadám, žít se mnou není jednoduché - a vím to. V dlouhodobých vztazích mám sklony k panovačnosti a k sebeprosazování... a na tom je potřeba pracovat i letos. :-) Musím říct, že v tomto roce se mi to zatím daří a doma panuje klid a pohoda. :-) Jsem za to velice vděčná a doufám, že se mi podaří udržet emoce na uzdě i nadále. Svého muže miluju a nedokážu si představit, že bych začínala zase od začátku s někým jiným...

2. Jíst každý den nějaké ovoce 

Ano, přátelé, pěkně to flákám a je potřeba to změnit... takže jdu do toho, protože by se mi ta absence ovoce ve stravě časem mohla pěkně vymstít. :-)
Jen tak mimochodem - už jsem s plněním tohoto cíle začala a zatím to překvapivě jde... :-)

3. Přečíst aspoň knihu týdně 

V roce 2017 jsem přečetla pouhých třicet knih. Vzhledem k tomu, kolik jich doma máme, mi to připadá (téměř) jako výsměch. Ale jsem v tomto případě realista - v roce 2017 zkrátka byly týdny, neřku-li měsíce, kdy číst hodně nebylo možné. Když odcházel můj milovaný tchán, byly knížky to poslední, co mě zajímalo... a po jeho smrti jsem toho také moc nepřečetla. Čili - úkol pro letošní rok je - snaž se číst víc!! :-)

4. Užívat si každý den a brát život tak, jak přichází. 

K tomu není co dodat, přátelé. Prostě a jednoduše - žijte! Nikdo z nás neví, jak dlouho bude moci na světě být... a věřte, že napořád tady rozhodně nejsme! Dělejte věci, které dělat chcete, stýkejte se s lidmi, o které máte zájem a u kterých víte, že oni mají zájem o Vás... Vychutnávejte si život plnými doušky a problémy řešte, až když přijdou... co se má stát, stane se! Takže nač se zneklidňovat dopředu? Věřím, že vše, co přijde, je už předem naplánované... :-))

Mějte se hezky...

Věřím, že před sebou máme krásný a úspěšný rok. :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat