úterý 9. srpna 2016

Vteřinu poté Vás obejme hrůza...

Přátelé, opět jsem se přesvědčila, že pokud milujete knihy a kvalitní četbu, opravdu se vyplatí sledovat blogy a booktubery. Utvrdila mě v tom kniha amerického spisovatele Williama R. Forstchena, nazvaná Vteřinu poté. Přestože česky vyšla už v roce 2012, poprvé jsem ji zaznamenala až v několika letošních videích u Rodaw. Hodně mě na knihu nalákala, a když se tento titul objevil i ve videu Irenčiny maminky "Knihy života" (Na toto video se můžete podívat ZDE), bylo rozhodnuto a během pěti minut objednáno. 
A i když Vteřinu poté rozhodně není kniha napsaná žánrem, který bych četla běžně, něco Vám řeknu - rozhodně této pekelné jízdy nelituji a knihu jsem v žádném případě nečetla naposled. 


Hlavním hrdinou této knihy je John - vdovec, otec dvou dcer,  toho času plukovník ve výslužbě. Jeho žena před čtyřmi lety zemřela na rakovinu prsu. Když už bylo jasné, že Mary nad touto zákeřnou chorobou nevyhraje, rodina se přestěhovala do jejího rodiště- malé horské vesničky. Teď už tříčlenná rodina žije vcelku klidným a obyčejným životem - holky chodí do školy, John se živí jako učitel historie. Všechno se zdá být v pohodě a bolest ze ztráty Mary pomaloučku smývá čas.... 

A pak jednoho dne zničehonic přestane jít proud... 

Kdo by to nezažil, že? Co teď? Zanadáváme si, že nám přestalo svítit světlo, televize se vypnula uprostřed rozkoukaného seriálu... a prostě počkáme až "to nahodí."

Jenže co když to nikdo "nenahodí?"

Musím říct, že tato kniha je jedním slovem ÚŽASNÁ a překvapila mě hned dvakrát. Především tím, jak je reálná. A pak také tím, jak moc je čtivá. Přestože na Databázi knih jí někteří vyčítají "nudný začátek" a "americký patriotismus," já jsem nezaznamenala ani jedno z toho. Knížka Vteřinu poté mě pohltila, začtená jsem byla už po několika stranách. 

Vteřinu poté je skvěle propracovaný román, autorovi jsem věřila každé slovo. Kniha má předmluvu i doslov - obojí doporučuji přečíst. Je tam vysvětlené, jak málo stačí k tomu, aby nám nenávratně přestal fungovat proud. Je to laické vysvětlení, takže to pochopí i méně technicky zdatní jedinci... a celé knížce to ještě přidává na hodnotě. 

Než jsem si tento román přečetla, vlastně jsem si ani neuvědomila, jak moc jsme na elektrické energii závislí a jaké důsledky by pro nás mělo, kdyby elektřina "prostě došla." Už po pěti dnech by došly by léky i jídlo, začalo by rabování. Prakticky ihned po nevratném vypnutí proudu by docházelo k úmrtím.. a byly by to stovky lidí denně. Jako první by odcházeli staří lidé, nemocní a malé děti... 

Tahle kniha v sobě skrývá velice silný příběh, který by si měl (podle mého názoru) alespoň jednou v životě přečíst úplně každý z nás. Je to kniha velice syrová, kniha plná smrti a beznaděje... kniha, na kterou stoprocentně nikdy nezapomenete. 

Víte, v životě nastávají různé situace a každý máme někdy "depku" a pocit, že nám něco chybí. Tahle kniha Vám pomůže si uvědomit, že každý den, ve kterém máte co jíst a kde spát, je vlastně dar. Tento román Vám vysvětlí, jak pohodlný život ve skutečnosti vedeme... a že je potřeba si toho vážit. 

Za mě obrovský palec nahoru - knihu rozhodně doporučuji! 

A zdravím do Knihánkova - díky za tip na skvělou knihu! 

Název: Vteřinu poté
Autor: William R. Forstchen 
Přeložil: Pavel Pokorný 
Vydalo nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2012
Počet stran: 416
Hodnocení: 100 %




Žádné komentáře:

Okomentovat