sobota 3. září 2016

Něžný dotek nenávisti je jen pro trpělivé...

Přátelé, už jsem určitě minimálně jednou zmínila, že slovenské autorky patří k mým nejoblíbenějším. V Česku je docela často vydává nakladatelství Brána, což je potěšující, protože pokud toto nakladatelství znáte, pak víte, že všechny jejich knihy mají nádherné obálky. Je to i případ románu Něžný dotek nenávisti, který světlo světa v Česku spatřil v roce 2015. Koupila jsem si ho jen chvíli po vydání, řada na něj ale přišla až teď. 
Na spisovatelský um Evy Hraškové jsem se neskutečně těšila - bohužel se ale dostavilo spíše zklamání... 


Tato kniha má hned dvě hlavní hrdinky - Timeu a Lucii. Timea pracuje v prosperující agentuře, má šéfa, který jí doslova "zobe z ruky," bydlí v prostorném bytě a má milujícího snoubence Patrika. Lucie právě prodělala interrupci a snaží se odpoutat od ženatého milence. S mámou si příliš nerozumí, navíc se dodnes vyrovnává se složitým dětstvím... 

Ženy, které jsou doslova jako "den a noc," se překvapivě jednoho dne potkají v téže firmě - měly by spolu spolupracovat. Ač se to zpočátku zdá nemožné, funguje to nakonec docela dobře... jedna druhé ale zasáhne do života víc, než by kdokoliv čekal... 

Knížka je vyprávěna dvěma pohledy, což mám já osobně velice ráda. Zatímco Timea děj vypráví v první osobě, Luciin příběh sledujeme er-formou. Přestože se děvčata ve vyprávění střídají, nemůžete se ztratit a románu to celé dodává na čtivosti - takže za tento způsob psaní palec nahoru. Rozhodně jsem se do čtení nemusela nutit. 

Co mi ale vadilo, bylo to, jak dlouho jsem čekala na hlavní zápletku. Dle mého soudu přišla strašně pozdě a byla rychle ukončená. Přitom překvapila - bylo to napínavé a strhující. Rozhodně jsem v knize nečekala takový obrat. Škoda jen, že akce začala až hodně za polovinou knihy. První půlka mi přišla taková... zbytečně zdlouhavá a (trochu) nudná. Kdyby autorka začala s hlavní zápletkou pracovat dříve (a trochu ji rozkošatila) měli bychom tu příběh určitě i pro náročnějšího čtenáře. 

Takhle to byl "jen" letní románek, který sice pobaví, ale nebudete si ho pamatovat dlouho. Jak říkám - škoda. 

Knížka Něžný dotek nenávisti určitě nebude pro každého, ale pokud hledáte něco čtivého a hodně nenáročného, rozhodně stojí za to ji zkusit. Je to román, který má potenciál. Podle mě bohužel nevyužitý. 

I přesto ode mě kniha Něžný dotek nenávisti získává 70 % - takže hodnocení celkem vysoké. Důvod je ten, že hlavní zápletka byla velmi dobře vymyšlená a dala románu úplně jiný rozměr. Červená knihovna, kterou jsem očekávala, se nekonala. 

Pokud od Evy Hraškové v Česku ještě něco vyjde, určitě jí dám druhou šanci a její román si přečtu. 

Název: Něžný dotek nenávisti 
Autor: Eva Hrašková 
Přeložila: Barbora Krankusová 
Vydalo nakladatelství: Brána
Rok vydání: 2015
Počet stran: 272
Hodnocení: 70 %

Žádné komentáře:

Okomentovat